=

Életmód

Egészséges táplálkozás és egy ehhez vezető diéta

Az egészséges táplálkozás fontos a szervezetünknek, ne hanyagoljuk el, mert idővel megbosszulja a dolgot. Senki sem szeretne 30-as éveire 50 évesnek tűnni. Figyeljen az egészséges táplálkozásra!

Az egészséges táplálkozás egy igen elcsépelt fogalommá vált napjainkban, mindenki mást mond róla, ellentétes vélemények is vannak és az ember már nem is tud eligazodni a sok-sok információ között, melyeket mindenhonnan hall. Mindenhol az egészséges táplálkozás a téma: televízióban, rádióban, interneten. Mindenkinek jobbnál jobb ötletei és elképzelési vannak arra, hogy mi is az egészséges táplálkozás.

Rendszeres testmozgással kiegészülve egészséges életet élhetünk!

Arra viszont kevesen gondolnak, hogy ma a rosszul definiált szó okoz ekkora zűrzavart. Az „egészséges étel” nem megfelelő kifejezés, ugyanis amit a boltokban lehet kapni ételalapanyag, készétel, orvosi szempontból mind egészséges ételnek nevezhető és így aki azokat fogyasztja egészséges táplálkozást folytat.

Egészséges Táplálkozás

Egészséges Táplálkozás

Valójában minden étel az egészséges táplálkozás része, mindet lehet enni, csoki tortát is, gumicukrot is, kenyeret is és vörös húst is.  Az egészséges táplálkozás ott kezdődik, hogy a különféle ételeket és italokat megfelelő arányban és mennyiségben visszük be a szervezetbe ügyelve arra, hogy kellő változatossággal táplálkozzunk.

Erre az elvre, az egészséges táplálkozás értelmezésére épül a 90 napos diéta. A négysikerű 90 napos diéta népszerűségének titka valószínűleg az, hogy mivel az ember egészséges táplálkozásba kezd, a szervezete reagál és el teljesen más működésre vált át. Az egészséges táplálkozásra épülő diéta teljes mértékben betartható. A diéta kiegyensúlyozott, vitaminokban és rostokban gazdag táplálkozást biztosít, hála a sok gyümölcsnek és zöldségnek. Éppen ez az egészséges táplálkozás, melyről szó van.

Az egészséges táplálkozás 10 alapelve:

  • Változatosság: élelmiszer, elkészítési mód terén egyaránt
  • Zsiradékban sütés mellőzése: margarin vagy olaj, de inkább gőzöléssel, fóliázással, mikrohullámú sütővel való ételkészítés
  • Kevesebb só és liszt: inkább keményítő, ha sűrítésről van szó, utólagosan pedig ne sózzuk az ételt
  • Édesség hetente egyszer vagy kétszer: csak étkezést lezáróan, nem helyette, vagy közte
  • Napi fél liter tej
  • Nyers gyümölcs, zöldség rendszeresen, naponta
  • Barna kenyér, rizs, burgonya köretként: tészta mellőzése
  • Napi négyszeri étkezés azonos időpontokban
  • Sok víz, kevés alkohol
  • Nincs tiltott étel, csak mértékletes fogyasztás

 

 

 

 

 

 

 

Ajánlott Cikkek