=

Karrier

Y generáció – a jövő emberisége

Az Y generáció a X generációt követő modern generáció, a következő generáció. A fiatalabbakat Z generációnak is hívják. Szociológiai és oktatási felmérések szerint okosak, rendkívül gyakorlatiasak, és miután egyszerre több médium felhasználói, gyakran felületes és megosztott figyelem jellemzi őket.

A mai huszonévesek egy kitolódott gyermekkorú nemzedéket képviselnek. Jelentős részük a szülőkkel él vagy visszaköltözött a szülőkhöz, és képtelen tőlük anyagilag függetlenedni. Másik fontos jellemzője ennek a korosztálynak, hogy a közösségi oldalakon éli az életét. Ezért a kitolódott gyermekkorú nemzedéket világszerte sokszor internet-generációnak, de a leggyakrabban Facebook-generációnak hívják.

Az elhelyezkedés még az Y generáció számára sem könnyű a manapság!

Y generáció

Manapság az Y generáció a munkaerőpiac legkeresettebb jószága, ezért a válság miatt munkahelyüket elveszített X-ek nehezen tudják felvenni a harcot az Y generációval. Az Y generációt, a munkaerőpiacon most jelentkező legfrissebb korosztályt, jól észrevehető jellegzetességei különböztetik meg a korábbi X generációtól:

  • már igen korán saját mobil telefonjuk volt
  • használni tudják számítógépet kicsi gyerekkoruktól kezdve
  • interneten is teljesen otthon vannak
  • az Y generáció techno-őrült, számítógép nélkül nem tudják elképzelni az életüket
  • szabad érzelemkifejezése tanították őket, önmegvalósításra, nagy önbizalommal rendelkeznek
  • az Y generáció munkahelyét saját képére szeretné formálni, a dolgokat nem fogadják el úgy, ahogy azok vannak
  • az Y generációnak létfontosságú a személyi szabadság, a formalitásoktól mentes munkakörülmények és szabályok
  • kevésbé használják a hagyományos médiát, inkább az internetet részesítik előnyben
  • az Y generáció tart tanulmányaik haszontalanságától, ezért több szakot végeznek el, több diploma, PhD-k

Y generációA gazdasági válság kicsit lehűtötte a Y generáció kedélyeit. Mindent megkaptak kiskorukban, tájékozottabbak és intelligensek, ezért úgy gondolják, hogy a cégeknek van rájuk szüksége, nem pedig fordítva, hogy valamiből meg tudjanak élni. A válság az Y generáció e gondolkodását konszolidálta. Rájöttek, hogy az élet nem is olyan könnyű, mint ahogy eddigi éltük volt. Sokan maradnak inkább „anyu szoknyája mögött” és tanulnak még tovább, hogy elodázzák a felnőtté válást, melyet a kapunyitási pániknak is hívnak egyes szakemberek.

 

Címkék: , , , , , , ,